lauantai 9. helmikuuta 2013

Punaglittercrackle ja asiaa läpikuultavuudesta

Laitetaas tällekkin päivälle vielä jotain postausta, mulla on julkaisemattomia kynsiä muutamia varastossa niin saadaan eteenpäin niitäkin.


Käytin näissä:

Wild & Mild - Bromelia (saatu)
Flormar - G10 (saatu)

Koitin katsella tuosta Bromeliasta swatcheja, mutta eihän siitä näemmä näkynyt netistä swatcheja löytyvän. Aika hassua. Nämä on varmaan jokseenkin uutuuksia, en oo meidän Vaasan Seppälässäkään Bromeliaa nähnyt, muita näitä "uusissa" W&M -pulloissa olevia lakkoja kyllä on näkynyt.

Bromelia on vähän jellytyyppinen lakka, väriltään veripunaruskea mikälie ja tämä ei muistaakseni hevillä peitä yksinään. Siitä mä varmaan sainkin päähäni heittää tämän päälle kultaisen Flormarin cracklen, kun aina pitää koittaa peittää ovelasti se että kärjet kuultaa läpi.

Tuosta kärkien läpikuultavuudesta mun on muuten pitänyt enemmänkin selostaa. Mä oon ite semmoinen, että vaadin oikeasti paljon lakoilta jotka tahdon/oletan peittävän. Mulle se peittävyys on sitä, että yhtään, siis mistään suunnasta katsottuna ei kuulla kynnen kärkiraja lakan läpi, sillee mua häiritsevästi. Jos se kuultaa yhtään häiritsevästi, niin se pitää peittää tekemällä esim. glittersandwich tai sitten jotain muuta, koska en voi sietää yhtään kärkien läpikuultavuutta. Toisaalta taas tiedän ihmisiä, jotka ei niinkään välitä siitä kuultaako raja läpi vaan lakka on silti peittävä jos se nyt suurinpiirtein kynnet peittää. Se onkin ihan fine, siitä huomaa miten ihmiset ajattelee asioita niin eri tavalla.

Törmäsin tähän ilmiöön googlettaessani swatcheja China Glazen Pink Plumeriasta. Lakka on tosi ohut, mutta monissa ulkomaisissa blogeissa sanottiin, että se peittää kyllä kolmella kerroksella täydellisesti. Tämä tietysti tuo ongelmia siinä vaiheessa kun ostat jonkun lakan ja luulet että saat peittävän lakan, joka ei sitten peitäkkään toivotulla tavalla.

Miten te suhtaudutte peittävyyteen, saako kärjet kuultaa miten paljon läpi että pidätte lakkaa vielä hyvin peittävänä? :)

22 kommenttia:

  1. Mun mielestä ainakin peittäväksi luokiteltavan lakan on kunnolla peitettävä, ei jää mitään läpikuultavuuksia, ja vielä olis kiva jos peittävän tuloksen saa sillä parilla kolmella kerroksella, eikä tarvi sitä viittä kerrosta kerrostella ennenku peittää jotenkuten, ja sillonki vielä aika huonosti.

    Mutta jokaisella tottakai oma mielipide tästä peittävyys asiasta, ja tästä vois saada aikaan varmaan vaikka kunnon väittelyn. :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä! Mullakin on se 2-3 kerrosta se minkä laitan mielelläni, 4 kerros on jo liikaa. Mutta totta joo että eipä näihin oikeaa vastausta ole, toiset vaatii jo 1 kerroksella täyden peittävyyden. ;D

      Poista
  2. Huomasin juuri viime viikolla käyttäessäni Orlyn Rubya, tummanpunaista creme lakkaa, että pieni läpikuultavuus saa värin hehkumaan. Kun iho vähän paistaa läpi, näyttää kuin lakka olisi valaistu sisältä käsin. Ja kärjissähän tuo valon hehku on todellista, kun valo vähän kuultaa läpi.

    Tykästyin tähän läpikuultavaan hehkuun välittömästi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuokin on kyllä totta, että toisiin lakkoihin sopii se pieni läpikuultavuus, tuo sellaista ulottuvuutta lakkaan. :)

      Poista
  3. Kiva yhdistelmä, kuolaan edelleen tuota Flormarin G10:a. :)

    Mulla on kanssa vähän sama, että läpikuultavuus häiritsee, enkä siedä sitä. Joskus harrastuksen alkuvaiheilla saatoin hyväksyäkin sen, mutta enää mä en ole niin helppo uhri :D

    VastaaPoista
  4. Olen samaa mieltä kanssasi, itse en tykkää että kärjet kuultaa läpi ja ihmeissäni katson blogeja joissa sanotaan että lakka peittää hyvin vaikka 2 kerroksella ja silti kärjet kuultaa aika maukkaasti läpi. :D
    Jonkin nettikaupan sivuilla luki Color Clubin The Lime Starts Herestä että peittää kahdella kerroksella ja kun itse kokeilin lakkaa niin peitti just ja just 4 tai 5 kerroksella..

    VastaaPoista
  5. Mä kun olen aloitellut kynsiharrastusta aikoinaan tätä blogia lukien niin olen tainnut sulta omaksua tän asenteen, ettei kärjet saa kuultaa läpi (ellei niin ole nimenomaan tarkoitus) ja melko tarkka kyllä siitä olenkin :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, oon tainnu aika paljo siitä paasata täällä. ;D

      Poista
  6. Oon sun kanssa samoilla linjoilla, ettei kärkiraja vaan saa kuultaa lakan läpi. Jos ei se millään peity niin on vedettävä kynsien kärkiin jotkin koristukset sitä kuultoa peittämään. :)

    VastaaPoista
  7. Mä karsastan läpikuultavuutta todella pahasti, siis jos lakka on jäämässä kynsille sellaisenaan (siis ei koristeluja tai glittertopperia tms) ei sais mun mielestä näkyä mitään läpi ainakaan normaalissa sisävalaistuksessa. Ehkä olis eri asia jos olis yhtä pitkät, siistit kasvut joka kynnessä ja kauniinmuotoiset hymyt omasta takaa :)

    VastaaPoista
  8. Tosi nätit ja yksinkertaiset kynnet! Pitäisi itsekkin metsästää tuota Flormarin G10:tä. Niin kivalta kun se näyttääkin :D

    Minua häiritsee jos jokin lakka on niin ohutta, että kärjet kuultaa läpi. Tosin minulla on nyt aika lyhyet kynnet, että kärkiä ei juurikaan näy, mutta silloin kun on pitkät kynnet niin kyllä häiritsee. Jotkut sanovat, että lakka peitää kahdella kerroksella, mutta tosi asia on se ettei se peitä kunnolla ollenkaan. Kaikilla oma mielipiteensä asioista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on kiva kun on shimmerinen eikä pelkkä metallinen tms. kulta. :)

      Poista
  9. Mulla on niiin nysät kynnet ettei rajan näkyvyydestä ole pelkoa :D Riittää siis että kynnellä on muuten peittävä ja tasainen kerros.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä totta, että jos on lyhyet kynnet niin lakkaa ei niin paljoa tarvi sopivaan peittävyyteen. ;D

      Poista
  10. Hmm... oon sit varmaan se musta lammas kun sanon, että mua läpikuultavuus ei niin häiritse. Se riippuu vähän lakasta ja siitä mitä haluan. Ja vähän tietty siitäkin, että kuinka paljon kärjet hohkaa läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, joihinkin lakkoihin se kyllä sopiikin ja varsinkin jos lyhyemmät kynnet niin ei niin haittaa. :)

      Poista
  11. Hei, kysymys tuosta Flormarin graffittilakasta. Osaatko sanoa mistä voisi johtua, kun juuri tuo kultainen ei meinaa halkeilla kunnolla? Sama juttu violetin kanssa :( Saman valmistajan musta ja hopeinen halkeilevat tosi nätisti. Voiko värilakka, jonka päälle sitä laittaa, vaikuttaa asiaan? Ihan samalla tavalla eilen kokeilin noita kaikkia lakatuille kynsitipeille, mutta en käsitä miksi ne kaksi sävyä käyttäytyivät niin oudosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisko se alla oleva lakka liian märkää? Sen tulee olla täysin kuivaa ennenkuin laitat graffitin päälle, muuten voi olla ettei halkeile. :o Toki voi vaikuttaa se allaoleva lakkakin, jos se esim. jää helposti tahmaiseksi.

      Poista

Asialliset kommentit ovat aina tervetulleita! :)